 |
OGÓLNOPOLSKIE STOWARZYSZENIE DIAGNOSTÓW SAMOCHODOWYCH
*FORUM DYSKUSYJNE*
|
Przesunięty przez: DARIO64 2020-07-30, 17:36 |
zmiany w badaniach |
Autor |
Wiadomość |
daniel5391
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lut 2013 Posty: 1042 Skąd: Lublin
Otrzymał 2 piw(a) |
Wysłany: 2020-08-18, 10:42
|
|
|
Jest kilka takich fajnych przepisów:
Cytat: | paliwo nie powinno wyciekać przez korek wlewu lub przez urządzenia kompensujące nadwyżkę ciśnienia nawet wtedy, gdy zbiornik będzie odwrócony; dopuszcza się nieznaczne przesączenia paliwa, jeśli nie przekraczają one 30 g/min, oraz skroplenia lub zroszenia, |
Cytat: | 4. Mocowanie zbiorników do pojazdu powinno zabezpieczać przed ich przemieszczeniem przy działaniu na pojazd przyspieszenia wyrażonego iloczynem liczby i przyspieszenia ziemskiego - "g":
1) w przypadku pojazdów kategorii M1 i N1:
a) w kierunku wzdłużnym do przodu - 20 g,
b) w kierunku poprzecznym - 8 g; |
Jak rozumiem te wymagania też diagności mają obowiązek sprawdzić? |
|
|
|
 |
biker100
0000000

Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1881 Skąd: 74-czysta ;)
Piwa: 3/4 |
Wysłany: 2020-08-18, 12:48
|
|
|
daniel5391 napisał/a: | Jak rozumiem te wymagania też diagności mają obowiązek sprawdzić? |
tylko nie mów Danielu, że tego nie sprawdzasz... |
_________________ Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub jakąkolwiek inną. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach etc. |
|
|
|
 |
daniel5391
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lut 2013 Posty: 1042 Skąd: Lublin
Otrzymał 2 piw(a) |
Wysłany: 2020-08-18, 14:01
|
|
|
Aż strach pomyśleć a co dopiero sprawdzić... |
|
|
|
 |
wiesu
stowarzyszony w OSDS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 835 Skąd: Sz-n
Piwa: 7/1 |
Wysłany: 2020-09-03, 20:14
|
|
|
Tego nie sprawdzamy ile G wytrzymałości zapewnia mocowanie - to poświadczył montażysta w wydanym dokumencie, chyba że mamy "uzasadnione" podejrzenie iż rozwiązanie, które widzimy może nie spełniać - wówczas możemy zażądać opinii rzeczoznawcy. Inną kwestią jest to, że mamy mieć możliwość sprawdzenia szczelności - i tu zaczynają się jaja. Bo sporo samochodów (skoda z fabrycznym montażem) ma zasłonięty otwór (nomen omen osłoną z blachy) i nie da się tam spojrzeć. Są mistrzowie, gdzie spojrzenie uniemożliwia - tłumik ! (mają w DR kolekcję pieczątek) lub inny element układu wydechowego. golf V plus, renault velsatis, mitsubishi lancer, laguna II więcej nie pamiętam. |
|
|
|
 |
biker100
0000000

Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1881 Skąd: 74-czysta ;)
Piwa: 3/4 |
Wysłany: 2020-09-04, 08:46
|
|
|
wiesu napisał/a: | więcej nie pamiętam. | za wszystkie serdecznie żałuję... |
_________________ Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub jakąkolwiek inną. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach etc. |
|
|
|
 |
daniel5391
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lut 2013 Posty: 1042 Skąd: Lublin
Otrzymał 2 piw(a) |
Wysłany: 2020-09-04, 10:40
|
|
|
Cytat: |
Tego nie sprawdzamy ile G wytrzymałości zapewnia mocowanie |
To dlaczego mamy sprawdzić szczelność obudowy? Bądźmy konsekwentni i nie stosujmy przepisów wybiórczo! |
|
|
|
 |
wiesu
stowarzyszony w OSDS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 835 Skąd: Sz-n
Piwa: 7/1 |
Wysłany: 2020-09-05, 11:52
|
|
|
mamy sprawdzić możliwość sprawdzenia |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|