To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
OGÓLNOPOLSKIE STOWARZYSZENIE DIAGNOSTÓW SAMOCHODOWYCH
*FORUM DYSKUSYJNE*

Media - Projekt zmian w Prawie o Ruchu Drogowym

ketiw38 - 2021-09-27, 08:53

aboz napisał/a:
Po trzecie, ITD nawet biorąc pod uwagę znajomość tematu, obłożone jest tyloma zadaniami, że przeniesienie dodatkowych zadań na tą instytucję również będzie wiązało się z koniecznością zatrudnienia nowych inspektorów, a to wygeneruje koszty (podobnie jak w przypadku starostw, które będą musiały zatrudnić osoby z odpowiednim doświadczeniem)

Jakie dodatkowe zadania?
Proszę Cię to TDT walczy o te zadania DODATKOWE przez 10 lat (nawet zrezygnowali z opłaty jakościowej -, żeby dostać te kompetencje), a Ty twierdzisz, że ITD sobie nie poradzi z organizacją przyjmując do budżetu w pierwszym roku cirka 30 mln zł?

To ja śmiem wysnuć twierdzenie: OSDS przyjmie na klatę te dodatkowe zadania.

aboz - 2021-09-27, 09:50

ketiw38 napisał/a:
Ty twierdzisz, że ITD sobie nie poradzi z organizacją przyjmując do budżetu w pierwszym roku cirka 30 mln zł?
Nigdzie tak nie napisałem. Stwierdziłem jedynie, że obecna obsada ITD ma tyle zadań, że nowe będą generowały konieczność zatrudnienia odpowiedniej ilości nowych inspektorów, więc argument dotyczący kosztów pada. Jeśli by przyjąć to, czego chce ZPP, to należałoby zatrudnić w SP takich fachowców, którzy będą posiadali odpowiednią wiedzę i doświadczenie (jak chociażby inspektorzy ITD, posiadający uprawnienia diagnostów). Należałoby stworzyć taką strukturę w SP, która zapewniałaby zarówno bezstronność kontroli (o czym wspominałem), jak i wykonywanie wyłącznie zadań w zakresie kontroli SKP. I znowu mamy koszty. I pozostałe problemy związane z pozostawieniem nadzoru w SP.
blakop - 2021-09-27, 13:50

Przepis, metoda musi być jednakowa dla wszystkich i niestety pozostawienie tego w strukturach SP nigdy nie da dobrego rezultatu. Dlaczego? Dlatego, że powiaty są bardzo zróżnicowane - jak niby stworzyć taki sam model nadzoru w dużym powiecie grodzkim, który ma pod sobą kilkadziesiąt stacji i w takim, który ma 4-5 stacji (i to nawet bez OSKP)?
Przypominam, że w tych pierwszych do nadzoru nad SKP (i OSK) istnieją oddzielne oddziały odpowiedzialne tylko za to, mają po kilku pracowników (z uprawnieniami też się zdarzają).
W Koziej Wólce będzie to Pan Andrzej, który raz w miesiącu w przerwach pomiędzy wydawaniem praw jazdy i rejestracją pojazdów pochyli się i nad tymi 4 stacjami. Z drugiej strony - jak niby utworzyć odrębne stanowisko (z przypisanymi kompetencjami), dla nadzoru nad 4 stacjami? To z założenia chore.
Do tego wspomniany nepotyzm i inne dziwadła (jak takie, że SKP podlega pod jedno starostwo, ale diagnosta może teoretycznie pod drugie).

[ Dodano: 2021-09-27, 14:02 ]
A jeszcze mi się tak przypomniało o ITD.
Kiedyś zaproszono mnie na rozmowę w sprawie pracy. Nie pytajcie jaką stawkę zaproponowali, ale przerzucając worki w porcie miałbym więcej. Czy w tej sytuacji będzie ich stać na zatrudnienie fachowców?

ketiw38 - 2021-09-27, 17:12

Ale TDT też nie am w tej chwili kadr.....
Jak każde instytucje, które wy wymieniliście i na to mają dostać pieniądze!!!

blakop - 2021-09-27, 17:20

Ale Itd, czy TDT to struktury W
wojewódzkie!!! Tego nie wolno rozbić na powiaty!!

aboz - 2021-09-27, 18:11

ketiw38 napisał/a:
na to mają dostać pieniądze!!!
Tak jak musiałyby dostać pozostałe, bo nie da się zrobić reformy bez odpowiednich środków. Problem w tym, że przy pozostawieniu nadzoru SP, środki te zostaną zmarnowane.
blakop - 2021-09-27, 22:19

aboz napisał/a:
Problem w tym, że przy pozostawieniu nadzoru SP, środki te zostaną zmarnowane.


I to koncertowo!! Ja od razu się przeprowadzam gdzieś na południowy wschód kraju do jakiegoś SP i startuję na takie stanowisko!! Nadzór nad 4 PSKP (jedna kontrola w roku) - marzenie :)

[ Dodano: 2021-09-27, 22:20 ]
A tak szczerze - jaka różnica, pomiędzy ITD, a TDT?

cezary - 2021-09-28, 11:54

blakop napisał/a:
różnica, pomiędzy ITD, a TDT

ITD to ładnie umundurowani funkcjonariusze, TDT nie.
ITD ma uprawnienia do kontrolowania na drodze, TDT nie.
ITD ma mobilne stacje kontroli, TDT nie.
To tak na szybko. :)

blakop - 2021-09-28, 12:49

cezary napisał/a:
ITD to ładnie umundurowani funkcjonariusze, TDT nie.


I przystojni pewnie :)

Wiem!! To skoro chodzi o mundury w tym wszystkim to ja bym nadzór przekazał do WOT!!!

adam1501 - 2021-09-28, 14:10

blakop napisał/a:
ja bym nadzór przekazał do WOT!!!

Oczadziałeś? Widziałeś ich naleśniki na głowach :-o

daniel5391 - 2021-10-08, 15:33

cezary napisał/a:
blakop napisał/a:
różnica, pomiędzy ITD, a TDT

ITD to ładnie umundurowani funkcjonariusze, TDT nie.
ITD ma uprawnienia do kontrolowania na drodze, TDT nie.
ITD ma mobilne stacje kontroli, TDT nie.
To tak na szybko. :)

Do tego ITD ma oddział w każdym województwie a TDT nie.

max72 - 2021-11-08, 20:43

W świetle dyskusji nad ceną za BT ( TNBT 2 lata) i zdjęciami.
jacdiag - 2021-11-11, 19:59

Cytat:
BT Hiszpania

Po odczytaniu telefonem kodu QR pojawia się proponowany termin umówienia następnego OBT dla 9032HXC

Ramka nr 10 to :
wymienione poniżej elementy zostały sprawdzone z pomocą kierowcy:

DARIO64 - 2022-07-29, 13:26

https://biznes.autokult.pl/45541,nawet-342-zl-za-przeglad-dla-spoznialskich-porazka-kolejna-oplata-do-pilnowania
Mecher - 2022-07-29, 21:12

Bardzo ładnie ...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group