Media - Mała tablica rejestracyjna
wiesu - 2019-01-01, 15:16
Nie ma przepisu wprost zakazującego umieszczania tablic dwurzędowych z przodu pojazdu. Jest za to przepis w brzmieniu cytowanym teraz z pamięci, a dopuszczający montaż z przodu jedynie tablicy jednorzędowej - skrobać sobie wobec tego niczego nie można. We wniosku w WK właściciel zaznacza, czy pojazd posiada miejsce na tablicę dwurzędową i jeśli mnie pamięć nie myli to nawet drobnym drukiem nie widziałem jakiejś wzmianki sugerującej wnioskodawcy - pamiętaj, że dwurzędówkę możesz zamontować tylko z tyłu. Tak samo w rozporządzeniu wskazano wyraźnie - tablice zmniejszone przeznaczono to pojazdów posiadających konstrukcyjne, zmniejszone miejsce do umieszczenia TR. Więc jaki problem z interpretacją - tak samo nie ma dowolności - trzeba spełnić warunki? Na każdym reflektorze umieszczono symbol przeznaczonego do niego źródła światła - stosowanie innego jest niedopuszczalne to taka sama przecież oczywistość. Posunę się dalej w rozważaniach - nie definiowane szczegółowo jest miejsce i jego rozmiar dla umieszczenia przedniej TR, regulacje szczegółowe dotyczą tylko miejsca umieszczenia tylnej TR więc uważam, że pojazd może posiadać zmniejszoną TR tylko w przypadku gdy ma takie konstrukcyjne rozwiązanie z tyłu pojazdu. Niektóre (najczęsciej amerykańskie suvy/terenowe) pojazdy posiadają rozwiązanie wyglądające na miejsce do umieszczenia zmniejszonej TR z przodu ale usłyszałem też opinię, że takie rozwiązanie zastosowano by można było umieścić w tych pojazdach wyciągarkę w taki sposób by jej elementy nie wystawały poza obrys zderzaka, bo wówczas taki montaż staje się niezgodny z przepisami. Również pojazdy rejestrowane w Szwajcarii posiadają standardowe miejsca na TR, ale przednia jest tablicą zmniejszoną, ot taka szwajcarska moda i ma to być argument do przyznania tablicy zmniejszonej, bo w jakimś kraju jedna z kompletu był mniejsza? Albo w Alfie Romeo przednia zmniejszona tablica umieszczona bezpośrednio na zderzaku po lewej stronie lepiej wygląda niż "normalna" na specjalnym alfowskim wsporniku? Nasuwa się też pytanie dlaczego OKRD nie dostrzegają dwurzędówek z przodu pojazdów i zmniejszonych w pojazdach, które nie mają konstrukcyjnie zmniejszonych miejsc na tablicę? Mam zamiar zabrać się za dokumentowanie fotograficzne takich pojazdów - jak się trochę zdjęć uzbiera to może warto będzie zadać parę pytań instytucjom które na to zasługują. Nie obawiam się za to jakiejś złej krwi wylanej na diagnostów bo jak widzę to do tej pory my odpowiedzialni diagności mamy tylko z tym problem i zasługujemy na to by zaczęto nam odpowiadać. Sprawa może błaha ale widzę, że nabiera ta kula coraz większego rozpędu w mediach i warto by wciągnąć w tą lawinę kilka instytucji.
Miron - 2019-01-02, 06:23
wiesu napisał/a: | jak się trochę zdjęć uzbiera |
zaloguj się na http://wptr.pl/index.php?...cja=zmniejszone i tam już są wyłapywane
np
Cytat: | Błękitny Fiat 126. E061 |
blakop - 2019-01-03, 19:51
wiesu napisał/a: | uważam, że pojazd może posiadać zmniejszoną TR tylko w przypadku gdy ma takie konstrukcyjne rozwiązanie z tyłu pojazdu |
Przecież w rozporządzeniu o warunkach technicznych akurat miejsce na tylną tablice jest szczegółowo opisane i nie może być pomniejszone. Jeśli już zatem, to miejsce na pomniejszona tablice może być tylko z przodu.
wiesu - 2019-01-04, 09:31
Masz całkowitą rację zapisy w obecnej chwili absolutnie ze sobą nie współgrają. Tablice zmniejszone mogą być stosowane tylko do pojazdów, które wszak fizycznie istnieją i mają konstrukcyjnie zmniejszone miejsca na TR, to znaczy takie jakich to zmniejszonych miejsc nie mogą zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem posiadać. Czyli Panie Premierze co robić?? A może wolno nic nie robić?? Jeśli wolno nic nie robić to dlaczego??
Mecher - 2019-01-04, 11:12
wiesu napisał/a: | ... Czyli Panie Premierze co robić?? A może wolno nic nie robić?? Jeśli wolno nic nie robić to dlaczego?? |
Nie za dużo wymagasz od człowieka? Przecież on tylko potrafi się chwalić, jak to wspaniale jest pod ich rządami. Bo wszystko czego dotkną zamieniają w dobro dla kraju i obywateli.
Lub narzeka jak to żle było za poprzednich rządów.
I nic więcej. No dobra, czasem jak się zapomni w peanach na temat rządu, to powie prawdę.
Jak np. że nie zadziałały urządzenia zagłuszajace i stąd afera KNF ujrzała światło dzienne.
wiesu - 2019-01-04, 12:31
Przedstawię wobec tego swoją analizę tego co wolno a nie wolno w oparciu o zapisy i wymagania dotyczące tablicy rejestracyjnej umieszczonej z przodu. Pytanie czy wolno umieścić tablicę dwurzędową z przodu? Odpowiem niczym w radiu Erewań - Oczywiście że wolno - jeśli tylko ta tablica jest jednorzędowa to wtedy tak - nie widzę przeszkód. Tak samo odpowiadam użytkownikowi czy wolno mu zamontować tablicę zmniejszoną - Oczywiście, że wolno jeśli miejsce na tylną tablicę konstrukcyjnie nie spełnia obecnie obowiązujących wymagań dla wymiaru miejsca na tzw standardową TR. Jeśli spełnia wymagania to w związku z tym, że w rozporządzeniu zastrzeżono istnienie konieczności niespełniania wymagań dla TR standardowej to wówczas może mieć zmniejszoną.
wrc69 - 2019-01-05, 14:16
Ja może coś na piszę w temacie "wolno".
Czy w pracy WOLNO obalić flaszkę?
NIE, w pracy flaszkę należy obalić SZYBKO...
RAGINGBUL - 2019-01-08, 09:35
Nikt Wam tyle nie da ile my Wam obiecamy
slawek78 - 2019-02-11, 09:10
Ciekawy temat poruszyliście z tymi tablicami?
Bo niby to oczywiste że z przodu mają być tylko jednorzędowe, a z tyłu jednorzędowe lub dwu bo taki jest zapis w rozporządzeniu, natomiast wnikam w jaką usterkę możne temu przyporządkować i robią się schody! Mógłbym spróbować 0.2.i ale tam jest wyraźnie mowa o parametrach technicznych, a wg mnie zamiana lokalizacji tablic nie jest parametrem technicznym.
Może to jest odpowiedź dlaczego ostatnio tak wiele pojazdów widzę z tablicami dwurzędowymi na przodzie?!
Co Wy o tym myślicie?
[ Komentarz dodany przez: Grzegorz Łódź: 2019-02-12, 20:15 ]
Wydzielone z "włącznik świateł przeciwmgielnych"
blakop - 2019-02-11, 10:32
To czy tablica jest jedno, czy dwurzędowa jest jej parametrem technicznym. Czyli kwadrat z przodu to tablica o niewłaściwych parametrach.
slawek78 - 2019-02-11, 11:47
Nie chcę się spierać, ale co innego to parametr techniczny pojazdu, a co innego parametr techniczny tablicy. Tak, czy nie
ketiw38 - 2019-02-11, 12:36
To parametry pojazdu wskazują, że ma być inna TR
wiesu - 2019-02-11, 13:12
Według mnie nic lepiej nie pasuje jak usterka 0.1i. To że odwołuje się do załącznika w którym opisano wymiary miejsca standardowego - no cóż nie pierwszy i nie ostatni babol. W uwagach jest dość miejsca na rozpisanie się o tym co ma się na myśli.
Jeśli się nie mylę to proponowana nowa tabela usterek ten punkt ma niezmieniony, ale w nowym załączniku powinna przecież pojawić się informacja o zmniejszonych polach numerowych i wówczas będzie kompatybilność tabeli usterek z załącznikami.
Raz zapodałem to w trakcie badania powypadkowego, opisałem - niezgodność z § 27. 1.b Dz U 2017 poz 2355. Użytkownik obiecał wnieść skargę - mija drugi miesiąc i nawet telefonu od inspektora nie miałem. Jeśli użytkownik pragnie się swoim autem wyróżniać za pomocą tablicy rejestracyjnej powinien złożyć wniosek o tablicę indywidualną - taką informację uzyskałem od swojego nadzoru. Choć może usterka typu brak tablicy 0.1.a - wszak pojazdowi brakuje tablicy zgodnej z § 27. 1.b - zresztą to już mniej istotne - umieszczam wyjątkowo odniesienie do DzU by wątpliwości nikt nie miał co przyszło mi do głowy.
slawek78 - 2019-02-11, 13:17
Pobawię się trochę w Prezesa i podrążę
Które parametry, wiem do czego dążysz ale chcę to przeczytać od Ciebie.
ketiw38 - 2019-02-11, 16:12
slawek78 napisał/a: | Które parametry, | Skoro mówimy o dopasowaniu to mało przypadków będzie, kiedy to do TR dopasowujemy pojazd z miejscem na tą TR.
Natomiast to miejsce na TR pojazdu dyktuje jaką TR należy zastosować.
Czyli inaczej pisząc to TR nie spełnia warunków technicznych miejsca na TR pojazdu.
|
|
|