To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
OGÓLNOPOLSKIE STOWARZYSZENIE DIAGNOSTÓW SAMOCHODOWYCH
*FORUM DYSKUSYJNE*

Media - Mała tablica rejestracyjna

Grzegorz Łódź - 2018-10-30, 11:57

Prośba do administratora. Proponuję zrobić ankietę to może więcej się dowiemy od tego "bicia piany" i poznamy jakie zdanie mają inni diagności, bo jak na razie do konstruktywnej rozmowy chętnych brak.

Moja propozycja dotycząca ankiety:

Czy w świetle obowiązujących przepisów prawa diagnosta ma podstawę na powyższe twierdzenie:

"stosowanie zmniejszonych tablic, jeśli auto nie jest przystosowane do nich konstrukcyjnie, jest podstawą do wystawienia negatywnej oceny." ?

1.TAK
2.NIE

Wygaśnięcie ankiety -powiedzmy 5 dni wystarczy.

Rocka Rolla - 2018-10-30, 12:05

blakop napisał/a:
Ustalmy - z przodu miejsce jest dowolne i tablica dowolna - byle nie dwurzędowa.

- na tyle dowolne jak pozwala tylna tablica, bo skoro na tyle tablica jest pomniejszona, to i z przodu musi być również mała.

blakop - 2018-10-30, 12:13

Możemy już zostawić temat przodu?
Rocka Rolla - 2018-10-30, 12:41

Tak. Tylko skrajną dowolność zilustruję prosząc jednocześnie o wskazanie konkretnej usterki z tabelki:
blakop - 2018-10-30, 13:44

No tak to sobie pogadamy. Faktycznie temat do zamknięcia bo jeden o zupie drugi o dupie...
Anonymous - 2018-10-30, 13:55

blakop napisał/a:

To co ważniejsze?
Rozporządzenie o rejestracji nie dotyczy diagnostów.
Rocka Rolla - 2018-10-30, 14:17

A zakres też nie dotyczy?
Szczególnie we fragmencie poniższym:
Cytat:
§ 1. Badania techniczne polegają na:
1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w:
[...]
d) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1522 oraz 2015 r. poz. 669),
[...]
2) ocenie prawidłowości działania pojazdu.

blakop - 2018-10-30, 14:24

Właśnie miałem to zacytować. Akurat to rozporządzenie diagnostów jak najbardziej dotyczy Jarku.
biker100 - 2018-10-30, 14:30

blakop napisał/a:
Możemy już zostawić temat przodu?


blakop napisał/a:
Rozmowa powinna dotyczyć tylnej tablicy, bo ono determinuje całą sytuację


@blakop, masz rację.

Anonymous - 2018-10-30, 14:40

blakop napisał/a:
Akurat to rozporządzenie diagnostów jak najbardziej dotyczy Jarku.
Skoro mamy taką dyspozycje to jak ustalić kolejność ważności przepisów w ocenie tylnej TR i podstawy pod nią?
Rocka Rolla - 2018-10-30, 14:41

OK. No to od początku. Jaka usterka z tabeli do poniższej ilustracji?
Z linku: https://www.google.pl/url...540993058394399



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Jarolud napisał/a:
Skoro mamy taką dyspozycje to jak ustalić kolejność ważności przepisów w ocenie tylnej TR i podstawy pod nią?

- oba akty są równoważne.
Poza tym miejsce na tablicę jest zgodne z przepisami jak i sama tablica jest zgodna z przepisami. Pozostaje pytanie, co dalej z takim dziwacznym zestawieniem małej tablicy z dużym miejscem? ;-)

Anonymous - 2018-10-30, 14:46

Ponieważ wymiar podstawy podano jako minimum to wskazany przykład z fotki jest P. Mała TR mieści się w podstawie pod TR .

[ Dodano: 2018-10-30, 14:48 ]
Dla kogo takie zestawienie jest dziwaczne ?

Możesz wytłumaczyć dlaczego wskazane akty prawne są równoważne . Czyli co uzupełniają się ? Czy wykluczają ?

blakop - 2018-10-30, 14:59

Skoro podpis pod tabelką usterek jasno informuje, że nie wyczerpuje ona wszystkich możliwych jasno z tego wynika, że nie do każdej z nich jest przypisany konkretny kod i na tym bym się nie skupiał.

Przedstawione zdjęcie w mojej ocenie narusza postanowienia rozporządzenia o rejestracji, gdyż to jasno określa, że mała tablica może być założona tylko do auta z mniejszym miejscem - to zaś jest standardowe.
A ponieważ badanie techniczne polega m.in. na sprawdzeniu, czy pojazd spełnia warunki określone w rozp.o rejestracji to już wiemy, że nie spełnia, bo założono mu niewłaściwa tablicę.

Ale załóżmy, że to miejsce jest faktycznie jest mniejsze, "amerykańskie". Wtedy faktycznie wszystko będzie w zgodzie z rozporządzeniem o rejestracji, bo będzie mniejsze miejsce i mniejsza tablica do tego przypisana. Ale cóż z tego, skoro to miejsce (jak zakładam) i tak jest mniejsze, niż przewidują warunki techniczne w rozporządzeniu o warunkach technicznych?

Oba akty są rozporządzeniem, przy czym rozporządzenie o warunkach technicznych jest aktem bardziej szczegółowym w stosunku do rozporządzenia o rejestracji (w kwestii miejsca na zamocowanie tablicy). Wypadałoby zastosować reguły kolizyjne, a nawet reguły kolizyjne do nich samych. Chyba...

Dziwne, że nikt do tej pory nie zwrócił na to uwagi, że rozp.o warunkach technicznych szczegółowo określa warunki dla umiejscowienia tylnej tablicy, podczas gdy rozporządzenie o rejestracji od lat mówi coś wręcz przeciwnego - że zasadniczo pojazd takiego miejsca mieć w ogóle nie musi (w ostateczności - ale jednak).

[ Dodano: 2018-10-30, 15:01 ]
Jarolud napisał/a:
Możesz wytłumaczyć dlaczego wskazane akty prawne są równoważne .


Bo oba są rozporządzeniami - w dodatku tego samego autorstwa. A hierarchię aktów prawnych określa konstytucja. Pozostają reguły kolizyjne.

Anonymous - 2018-10-30, 15:24

Czyli wiąże nas przepis bardziej szczegółowy ?

[ Dodano: 2018-10-30, 15:28 ]
Czas wydania danego przepisu też ma znaczenie ?

Reguły kolizyjne II stopnia :
a) między regułą hierarchiczności i temporalną : gdy mamy dwie normy prawne, z których jedna jest normą wydaną wcześniej i jest wyższego stopnia a druga norma została wydana później i jest normą niższego stopnia. Norma wyższa hierarchicznie deroguje normę niższego stopnia – „lex superior prior derogat legi posteriori inferiori”
b) między regułą hierarchiczności a merytoryczną – gdy jedna z norm sprzecznych treściowo jest normą wyżej usytuowaną w hierarchii systemu i jednocześnie normą ogólną, druga zaś normą szczegółową niższego rzędu – wtedy znów dominuje reguła hierarchiczności – „lex superior generali derogat legi inferiori speciali”
c) między regułą temporalną a merytoryczną – gdy norma ogólna wydana później koliduje z normą szczegółową wydaną wcześniej (są tego samego stopnia) – dominuje norma merytoryczna – „ lex prior specialis derogat legi posteriori generali”
https://sciaga.pl/tekst/14974-15-wstep_do_nauk_prawnych

[ Dodano: 2018-10-30, 15:36 ]
adam1501 napisał/a:
Czy założenie zmniejszonej ramki pod tablicę jest wystarczającym powodem do zastosowania takiego rodzaju tablicy?


„ amerykańska” ramka nie ma zdefiniowanych wymiarów . Co oznacza mniejsza ramka, żeby był zgodna ... ze wszystkim?

blakop - 2018-10-30, 15:37

Norma późniejsza uchyla normę wcześniejszą (rozp.o rejestracji w kwestii tablic jest nowsze)

ALE

Norma późniejsza ogólna nie uchyla normy wcześniejszej szczególnej (rozp.o warunkach technicznych to norma szczególna w stosunku do rozporządzenia o rejestracji w kwestii miejsca na tablice)

Problemem jest kwestia, że wydawałoby się jeden nierozłączny aspekt rozpatrują dwa różne rozporządzenia.
Miejsce pod tablice reguluje rozporządzenie o warunkach technicznych i w tym znaczeniu jest to akt szczegółowy. W ogóle nie ma tu z kolei mowy o samych tablicach
O tablicach szczegółowo mówi zas rozporządzenie o rejestracji, które dla odmiany pobieżnie, ale jednak także mówi o miejscach i mocowania.

Niezła zagwozdka dla teoretyków prawa...

Oto bowiem jeden akt prawny wprowadza mniejsze tablice w sytuacji, kiedy akt szczególny w tej kwestii i tak nie przewiduje, żeby pojazd mógł mieć miejsce przeznaczone do jej założenia (jako za małe).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group